Otvorene prijave za edukaciju “Upravljanje otvorenim podacima” u DŠJU
Ured povjerenice za informiranje u suradnji s Državnom školom za javnu upravu (DŠJU) organizira radionicu "Upravljanje otvorenim podacima", koja će se pdržati 27. listopada 2025. godine od 9:00 do 16:00 sati u prostorijama DŠJU, Medulićeva 36, Zagreb. Cilj edukacije je osposobiti polaznike za učinkovitu primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama ("Narodne novine", broj 25/13, 85/15 i 69/22) u odnosu na proaktivnu objavu podataka za ponovnu uporabu. Kroz interaktivne prezentacije s primjerima dobre prakse u objavi baza i registara , praktičan rad polaznika i raspravu o pojedinim aspektima ponovne uporabe, polaznici će steći potrebna znanja i praktične vještine koje će
U Opatiji održano VII. godišnje savjetovanje službenika za informiranje
U Opatiji je 24. i 25. rujna 2025. godine održano VII. godišnje savjetovanje službenika za informiranje, u organizaciji Ureda povjerenice za informiranje. Riječ je o tradicionalnom okupljanju stručnjaka i službenika iz tijela javne vlasti posvećenom unaprjeđenju provedbe Zakona o pravu na pristup informacijama, razmjeni iskustava i praćenju novosti u sudskoj i upravnoj praksi. Savjetovanje je otvorila povjerenica za informiranje Anita Markić, naglasivši kako transparentnost rada tijela javne vlasti i dostupnost informacija građanima predstavljaju ključne pretpostavke za razvoj demokratske kulture i jačanje povjerenja u institucije. U ime Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije prisutnima se obratila državna tajnica Fadila Bahović, dok
Održan šesti online okrugli stol „Digitalna pristupačnost – od zakona do prakse“
U utorak, 23. rujna 2025., Državna škola za javnu upravu organizirala je šesti online okrugli stol „Digitalna pristupačnost – od zakona do prakse“, koji je okupio više od 200 sudionika iz javnog i privatnog sektora, organizacija civilnog društva i akademske zajednice. Cilj skupa bio je sagledati stanje u provedbi zakona o digitalnoj pristupačnosti, analizirati prepreke i izazove u praksi te otvoriti raspravu o novim prilikama koje donosi umjetna inteligencija. Na početku skupa, sudionicima su se pozdravnim govorima obratili Rudolf Vujević, ravnatelj Državne škole za javnu upravu, Marica Mirić, predsjednica Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske (SOIH), Darijo Jurišić, pravobranitelj za
Održani 19. Hrvatsko-francuski upravnopravni dani
Povjerenica za informiranje Anita Markić sudjelovala je 18. i 19. rujna 2025. godine na 19. Hrvatsko-francuskim upravnopravnim danima koji se tradicionalno održavaju u Splitu. Tema ovogodišnje međunarodne konferencije bila je „Kontrola nad javnom upravom“ te je povjerenica za informiranje izlagala na temu Transparentnost javne uprave kroz prizmu prava na pristup informacijama. U svom izlaganju povjerenica za informiranje istaknula je kako je transparentnost temelj odgovorne i demokratske vlasti koji omogućuje građanima kontrolu rada javne uprave, jača povjerenje u institucije i smanjuje prostor za zloupotrebe. „U kontekstu modernih demokracija, informirani građanin nije prijetnja, već uvjet za legitimnu vlast. Upravo zato pravo na
WEBINAR: Otvoreni podaci i informacije za ponovnu uporabu, petak, 19. rujna 2025. u 14:00
Ured povjerenice za informiranje poziva vas da se pridružite webinaru na temu „Otvoreni podaci i informacije za ponovnu uporabu“, koji će se održati u petak, 19. rujna 2025., u 14:00 sati. Webinar je namijenjen službenicima za informiranje, kao i službenicima za zaduženim za vođenje baza podataka i registara te pripremu i objavu podataka na službenim internetskim stranicama tijela javne vlasti. Svrha webinara je upoznati sudionike s konceptima ponovne uporabe i otvorenih podataka, zakonskim odredbama i obvezama tijela javne vlasti u odnosu na ponovnu uporabu podataka i otvorene podatke te relevantnim smjernicama za osiguranje otvorenosti podataka. Predviđeno trajanje webinara je 45 minuta.
Webinar za službenike za informiranje: „Postupanje po zahtjevima za pristup informacijama“, 12. rujna 2025. u 14h
U petak, 12. rujna 2025., s početkom u 14:00 sati, održat će se tematski webinar „Postupanje po zahtjevima za pristup informacijama“, koji je namijenjen službenicima za informiranje u tijelima javne vlasti. Planirana tema odnosi se na postupanje sa zahtjevima za pristup informacijama te će tijekom webinara biti obrađeni svi koraci koje je potrebno poduzeti prilikom zaprimanja i rješavanja zahtjeva. Predviđeno trajanje webinara je maksimalno 45 minuta, a zainteresiranim sudionicima je pristup omogućen s bilo kojeg mjesta s pristupom internetu. Napominjemo kako je za praćenje webinara POTREBNO PREUZETI I INSTALIRATI ADOBE CONNECT APLIKACIJU koju preuzimate ovdje: Za Windows računala (32&64bit) Za MAC računala








